نه نکته ی جالب درباره ی تغذیه ماه رمضان



۱- از غذاهای پُر فیبر، زیاد مصرف کنید. این غذاها شامل: میوه ها، سبزیجات، حبوبات و تمامی غلات می باشد. این ها جزو گروه کربوهیدرات های مفید می باشند. فواید آنها بسیار است، از جمله اینکه:مغذی می باشند، باعث احساس سیری می شوند، نسبتا کم کالری می باشند، ۳۰-۲۰ گرم فیبر مورد نیاز در روز را تامین می کنند، به آرامی هضم می شوند، بنابراین اثر کمتری روی انسولین و قند خون دارند. همچنین دارای ویتامین ها و عناصر معدنی مفید برای سلامتی بدن هستند، مانند: ویتامین C ، ویتامین های گروه B و آهن


[ بازدید : 367 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

[ يکشنبه 31 خرداد 1394 ] [ 13:58 ] [ یحیی صدیقی ]

ضیافت


آنکه از فرط گنه ناله کند زار کجاست؟

آنکه زاغیار برد شکوه بر یار کجاست

باز ماه رمضان آمد و بر بام فلک

می زند بانگ منادی که گنه کار کجاست

سفره رنگین و خدا چشم به راه من و توست

تاکه معلوم شود طالب دیدار کجاست

بار عام است خدا را به ضیافت بشتاب

تا نگوئی که در رحمت دادار کجاست

مرغ شب نیمه شب دیده به ره می گوید

سوز دل ساز بود دیده بیدار کجاست

ماه رحمت بود ای ابر خطاپوش ببار

تا نگویند که آن وعده ایثار کجاست

حق به کان کرمش طرفه متاعی دارد

در و دیوار زند داد خریدار کجاست

آن خدائی که رحیم است و کریم است و غفور

گوید ای سوته دلان عاشق دلدار کجاست

من ژولیده به آوای جلی می گویم

آنکه با توبه ستاند سپر نار کجاست


[ بازدید : 316 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 31 خرداد 1394 ] [ 13:56 ] [ یحیی صدیقی ]

ماه رمضان،


********

ماه رمضان، ماه خداست و ماهى است که پروردگار در آن خوبی ها را مى‏افزاید و گناهان را پاک مى‏کند و آن ماه برکت است.
حضرت محمد(ص)

********
به ماه خدا نزدیک شدیم وقت بخشیدن و صاف کردن دلهاست.
اگر نگاهی، صدایی، زبانی از حقیر بر دلت ترکی انداخته، به بزرگواری میزبان این ماه ببخش شاید فرصتی برای جبران نباشد…

********


[ بازدید : 326 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 31 خرداد 1394 ] [ 13:35 ] [ یحیی صدیقی ]

زوجهای موفق یکدیگر را در راس امور قرار میدهند



زوجهای موفق یکدیگر را در راس امور قرار میدهند


به محض این که ازدواج میکنید این امکان وجود دارد که ادب و احترام در بین شما کمرنگ شود.در دوران نامزدی ویا اوایل ازدواج چیزهای کوچکی از قبیل کمک کرد ن به یکدیگر را به یاد داشتید ومسائل بزرگتری همچون محترمانه به حرف هم گوش کردن را فراموش نمیکردید،اما ازدواج میتواند باعث دنیایی از تغییرات شود.اغلب بعد از ازدواج احترام گذاشتن به یکدیگر را فراموش میکنید واین امکان وجود دارد که اهمیت دادن به زوجتان کمتر شود وتوجه شما بیشتر به مسائل دیگری همچون کار،سرگرمی ها ،و یا بچه ها معطوف شود وبه جای همسرتان انها را در اولویت قرار دهید.
زوجهای موفق بیش از هرچیز دیگری به یکدیگر اهمیت میدهند،انها به عقاید زوجشان علاقه نشان میدهند وهمسرشان را جدی میگیرند.این زوجین زمانی که با دیگران صحبت میکننداز همسرشان با الفاظ زیبایی یاد میکنند وخلاصه اینکه هرگز وجود یکدیگر را بی اهمیت نمیدانند وقدر یکدیگررا به خوبی میدانند وهمیشه به خاطردارند از اینکه با هم ازدواج کردند،چقدر خوش بختند


[ بازدید : 350 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ پنجشنبه 28 خرداد 1394 ] [ 2:22 ] [ یحیی صدیقی ]

زنها در توانایی خود برای عشق ورزیدن به همسر خود مثل موج بالاو پایین می روند



زن‏ها در توانایى خود براى عشق ورزیدن به همسر خود، مثل موج، بالا و پایین مى‏روند.

زن، هنگام فرو کش کردن موج، با رفتارش نشان مى‏دهد که به شدت حساس و شکننده شده است و به عشق بیشترى نیاز دارد. نکته ضرورى، این است که در این مرحله، فرد متوجه نیازهاى او بشود و گرنه، امکان دارد که با توقعات بى جا، او را بیازارد. توقع مهربانى دائمى از زن، نامعقول است؛ همان طور که هوا همیشه آفتابى نیست. مرد، ناگهان گمان مى‏کند که تغییر روحیه زن، به خاطر رفتار اوست. هنگامى که زن شاد است، مرد خوشحالى زن را به حساب خودش مى‏گذارد و هنگامى که افسرده است، خود را مسئول مى‏داند. مردان باید توجه داشته باشند که در چنین زمانى، زن به محبت بیشترى نیاز دارد؛ ولى مردان نباید توقع داشته باشند که حال زن، به سرعت خوب شود؛ چون زن قبل از آن که بتواند بالا بیاید، کاملاً باید به عمق برود و وقتى زن از داخل چاهش بیرون مى‏آید، دوباره تبدیل به همان موجود مهربان و دوست داشتنى سابق مى‏شود.


[ بازدید : 340 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ پنجشنبه 28 خرداد 1394 ] [ 2:21 ] [ یحیی صدیقی ]

هنگامی که رفتار مرد ناگهان تغییر میکند زن باید آرامش خود را حفظ کند .




مرد به شکل غریزى، براى این که به جنس مخالف نزدیک شود، از او فاصله مى‏گیرد وبااصطلاح به غار تنهایی می رود.اگر چنین فرصتى از طرف زن به مرد داده نشود، هرگز از میل شدید خود به جنس مخالف آگاه نمى‏شود. هنگامى که مرد از زن فاصله مى‏گیرد، پس از مدتى با میلى شدیدتر، به طرف زن برمى‏گردد و فاصله‏اش از قبل کمتر مى‏شود. مردها پس از آن که نیازشان به عشق و صمیمت برآورده شد، ناگهان به یاد استقلال گذشته خود مى‏افتند و حس مى‏کنند که شدیداً به آن نیاز دارند. هنگامى که مرد از زن فاصله مى‏گیرد، زن دچار هراس شده، به دنبال اشتباه یا خطاى خود مى‏افتد. او متوجه نیست که مرد با این کار، مى‏خواهد نیاز به استقلال خود را تأمین کند؛ سپس ناگهان مرد با عشق و علاقه شدیدترى به سوى زن باز مى‏گردد و پیوسته در میان وابستگى عاطفى و استقلال در رفت و آمد است.


[ بازدید : 384 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ پنجشنبه 28 خرداد 1394 ] [ 2:20 ] [ یحیی صدیقی ]

زنها چگونه ندانسته مردشان را از خود دور میکنند





هر مردی وقتی از محیط کارش خسته به خانه باز می‌گردد نیاز دارد که محیط خانه برایش محلی جهت تمدد اعصابش باشد. در چنان حالتی اگر فشار توقعات زن بیشتر شود، ناخواسته مرد از او دورتر شده و فاصله خواهد گرفت. زیرا این فاصله در نظرش نوعی رهایی از فشار تحمیلی او خواهد بود. غالب مردان همان‌طور که گفتیم غافل از آن هستند که زن‌های‌شان نیاز دارند که آن‌ها به حرف‌های‌شان گوش دهند. به همین خاطر شنیدن حرف‌های احساسی زنان برای‌شان کسالت‌آور می‌شود. حال آن‌که زن تصوّر می‌کند با بازگو کردن حرف‌ها و احساسات خود خواهد توانست زمینه‌ی صمیمیت را با مرد خود فراهم سازد.


[ بازدید : 399 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

[ پنجشنبه 28 خرداد 1394 ] [ 2:20 ] [ یحیی صدیقی ]

استفاده از تکنیک خنده در روابط زناشویی





مدت ها قبل پژوهشگران به این نتیجه دست پیدا کرده اند که یکی از فاکتورهای حیاتی برای قضاوت در مورد کیفیت رابطه، اندازه گیری میزان خوش مشربی و شوخ طبعی در آن است. اگر در یک رابطه خنده وجود داشته باشد، می توان نتیجه گرفت که آن ارتباط سالم است. زمانی که خنده و شادی متوقف شود، ارتباط به لبه پرتگاه نزدیک خواهد شد. اگر شما به دنبال آن هستید تا روابط رضایت بخش تری را چه در محیط خانه و چه در ارتباطات شغلی خود داشته باشید، باید به شادی و لبخند اهمیت داده و حس شوخ طبعی خود را نیز افزایش دهید.


[ بازدید : 382 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ پنجشنبه 28 خرداد 1394 ] [ 2:18 ] [ یحیی صدیقی ]

زنها خصوصیاتی دارند که مردان باید به آنها توجه کنند



زن‏هاى تشنه محبت ، خصوصیاتى دارند که مردان باید به آنها توجه کنند.

آقایان محترم: سیراب کردن دل و جان همسرتان، یکى از مهم‏ترین مهارت‏هاى شماست. زنان، رفتارهاى خاصى، هنگام احتیاج به محبت دارند؛ علائم تشنگى یک زن براى محبت، عبارتند از: تحریک پذیرى (حساس بودن) عصبى و زودرنج بودن، پرتوقع بودن، خستگى مزمن، کم اشتهایى یا پرخورى، افسردگى، مشغولیت‏هاى افراطى.

مردان باید بدانند که زنان احتمالاً به آنان نخواهند گفت چقدر از نظر عاطفى محتاج آنان هستند یا چقدر افسرده‏اند؛ بنابراین، دقت کنید که مبادا کمتر از آنچه مى‏دهند، دریافت کنند و اجازه ندهید چنان تشنه محبت شوند که سرانجام از لحاظ احساسى، نسبت به شما سرد شوند.

رسول خدا (ص) فرمود :

هر چه ایمان انسان کامل تر باشد به‏ همسرش بیشتر اظهار محبت می نماید.


[ بازدید : 361 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ پنجشنبه 28 خرداد 1394 ] [ 2:16 ] [ یحیی صدیقی ]

زن و مرد دید متفاوتی نسبت به زمان دارند





این تفاوت نگاه، باعث بسیارى از سوءتفاهم‏ها مى‏گردد؛ مانند دیرکردن‏ها، فراموش کردن انجام کارى به موقع و مهم نشمردن رویدادهاى مهم؛ مثلاً زن‏ها به خوبى مى‏دانند که آخرین بارى که به گردش رفته‏اند، کى بوده است و سالروز تولدها و سالگرد ازدواج و سایر مناسبت‏هاى مهم، چه زمانى است. این توانایى که گاه مردها را حیرت‏زده مى‏کند، براى زن‏ها، بسیار طبیعى و ذاتى است و در واقع، در ساختار زیستى آنها برنامه‏ریزى شده است. بدن زن، از یک چرخه ماهانه تبعیت مى‏کند و عادت شمردن، از همان ابتداى بلوغ، در فعالیت‏ها پدیدار مى‏گردد. بنابراین، اگر گاهى با همسرتان بر سر چنین مسائلى اختلاف نظر پیدا کردید، بهتر است بر نظر خود پافشارى نکنید و به زمان‏سنجى همسرتان بیشتر اعتماد کنید.


[ بازدید : 351 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ پنجشنبه 28 خرداد 1394 ] [ 2:15 ] [ یحیی صدیقی ]
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]