چقدر با همسرم صمیــمی هسـتــــم؟



آزمون «صمیمیت»، برای سنجیدن مهر و صمیمیت تدوین شده است. صمیمیت، توجه و اهمیت اعضای خانواده یا دوستان به یکدیگر تعریف شده است و نزدیکی عاطفی در قالب مهر، از خود گذشتگی، خرسندی و رضایت را شامل می شود و احساسی است مبنی بر این که یک رابطه مهم، توأم با عزت، همبستگی و تعهد متقابل است.


[ بازدید : 269 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

[ جمعه 18 خرداد 1397 ] [ 16:13 ] [ یحیی صدیقی ]

حرف هایی که هر مردی دوست دارد از همسرش بشنود !


کارشناسان می گویند: قبل از هر چیز باید رابطه ای دوستانه با همسرتان برقرار کنید و بعد از عباراتی که در زیر نمونه ای از آنها را برایتان آورده ایم استفاده کرده و این کلمات محبت آمیز را به شوهرتان بگویید.

ممکن است فکر کنید که همیشه تمام حرف های دلخواه و مورد علاقه شوهرتان را به او می زنید، اما باید بدانید لحن حرف زدن بسیار مهم می باشد و اینکه از کلمات چگونه استفاده کنید بسیار مهم است. گاهی اوقات حرف های عاطفی بسیار بد زده می شود و نه تنها مردان از آن خوششان نمی آید بلکه ممکن است آنها را دلخور کند. شما باید بدانید که چگونه و در چه مواقعی از آنها قدردانی کنید و هم چنین چه زمانی و چگونه از آنها تعریف کنید. کارشناسان می گویند: قبل از هر چیز باید رابطه ای دوستانه با همسرتان برقرار کنید و بعد از عباراتی که در زیر نمونه ای از آنها را برایتان آورده ایم استفاده کرده و این کلمات محبت آمیز را به شوهرتان بگویید.


[ بازدید : 278 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

[ جمعه 18 خرداد 1397 ] [ 16:11 ] [ یحیی صدیقی ]

چگونه همسر خود را در ۱۰ دقیقه بهتر بشناسیم؟



شناخت بهتر همسر‎

گاهی ما فکر می‌کنیم چون با همسر خود زیاد صحبت می‌کنیم رابطه موثری با او داریم، اما آیا واقعا می‌دانیم او به چه چیزی فکر می‌کند و چه حسی دارد؟ خیلی از ما به دلیل مشغله‌ شغلی، تحصیل یا سروکله زدن با بچه‌ها، به اندازه کافی وقت برای گوش دادن به حرف‌های همسرمان که مهم‌ترین شخص زندگی‌مان است، نداریم. درحالی که این موضوع بسیار مهم است که زمانی را به این کار اختصاص دهیم و در این زمان تمام توجهمان را به او معطوف کنیم.

تمرینی که در ادامه به آن اشاره می‌شود این کار را به شما آموزش می‌دهد. در هفته حداقل باید ۳ بار یا بیشتر (بنا به نظر درمانگرتان) این تمرین را انجام دهید و روی زمان‌های مناسب، از قبل با همسرتان به توافق برسید و آنها را یادداشت کنید تا فراموش نشوند.


[ بازدید : 276 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

[ جمعه 18 خرداد 1397 ] [ 16:08 ] [ یحیی صدیقی ]

ملک ازرق



مشخصات

تمام انواع مقل از نظر طعم تلخ هستند. نوعی از آن به رنگ مایل به سرخ است که مقل ارزق نامیده می‌شود. نوع دیگری از آن را که زرد رنگ است و «مقل الیهود» نامیده می‌شود یهودی‌ها به عنوان بخور معطر استفاده می‌کنند.درخت مقل مناطق گرمسیر هندوستان در میسور، دکان، خاندش، سند و بلوچستان می‌روید.ملک ازرق نوعی صمغ گیاهی است که تقریبا شبیه ترنجبین ولی شفاف تر و دانه هایش به هم چسبیده تر از ترنجبین میباشد.ملک ازرق بیشتر درداروهای ترکیبی استفاده می گردد.



[ بازدید : 325 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

[ پنجشنبه 17 خرداد 1397 ] [ 14:31 ] [ یحیی صدیقی ]

خوابیدن افراد با اخلاق آنها ارتباط دارد


چطور می‌خوابید؟ یعنی حالت معمول خوابیدن شما چگونه است؟ درست است كه می‌شود در حالت‌های مختلف خوابید اما همه انسان‌‌ها یك حالت معمول خوابیدن دارند كه در بیشتر اوقات در آن حالت می‌خوابند و از خواب بیدار می‌شوند. آیا می‌دانید كه این نوع خوابیدن به شخصیت شما ربط دارد؟ حتما تعجب می‌كنید اما پروفسور كریس ایزیكوفسكی، مدیرمركز مطالعات خواب انگلستان و دكتر ساموئل دانكل، متخصص روانشناسی و فوق‌تخصص خواب دردانشگاه نیویورك در تحقیقات جداگانه‌ای به این نتیجه رسیدند كه نحوه خوابیدن انسان‌ها با خصوصیات اخلاقی و شخصیتی آنها ارتباط دارد، اما چگونه؟


[ بازدید : 264 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

[ يکشنبه 13 خرداد 1397 ] [ 15:47 ] [ یحیی صدیقی ]

روان‌شناسی جالبی درباره ی خواب دیدن



در این مقاله با مطالبی مواجه می شوید که بسیاری از سوالات عجیب شما را پاسخ می دهد، مثل : تعبیر خواب،رویا،...

همه ما تقریبا یک‌سوم از زندگی‌مان را در خواب به‌سر می‌بریم. اما این‌قدر که از واقعیت‌های بیداری‌مان آگاهی داریم، از خواب‌مان کمتر می‌دانیم. دکتر حسین ابراهیمی مقدم، روان‌شناس و مدرس دانشگاه، با ظرایف و دقایق این دنیای راز آلود ما را بیشتر آشنا می کند ...

[ بازدید : 268 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

[ يکشنبه 13 خرداد 1397 ] [ 15:37 ] [ یحیی صدیقی ]

انواع خوابیدن در شبانه روز


در روایات چند نوع خواب معرفی شده برای هر یک اثراتی بیان شده است. تحقیقات تجربی نیز این مطالب را تأیید می‌كند.



1 - خواب غفلت : خوابیدن در مجلس پند و یادآوری است.

حضرت آیت الله مجتهدی(ره) می فرمودند: یكی از خطباء تهران می فرمودند: همیشه شخصی را می دیدم كه در جلسات متعدد پای منبر من می آید ، لذا من هم نمی توانستم مطالب تكراری را بگویم ، روزی به او گفتم : امیدوارم صحبتهای من برای شما مفید باشد ، و باعث تضییع وقتتان نباشم زیرا شما را می بینم كه الحمدلله مقید به شنیدن صحبتها و احادیث این حقیر هستید ، او گفت : بله ، مدتی است كه دچار بی خوابی شده ام ، و دكتر هم توصیه كرده است كه سعی كن بیشتر استراحت كنی و بخوابی ، اما با این وجود خوابم نمی برد ولی در پای منبر شما نمی دانم چگونه است كه از همه جا بهتر می خوابم در آن موقع متوجه شدم كه این شخص برای خوابیدن می آید نه برای درک مطلب . ظاهراً منبریها و وُعّاظ ، هم كار پدر را می كنند ، چون نصیحت می نمایند ، و هم كار مادر را ، چون لالائی می خوانند.(آداب الطلاب ، ص349)

خواب بعد از عصرمكروه است . چنانكه از امیر المومنین ( علیه السلام ) روایت است خوابیدن بین الطلوعین و بین العشائین ( بین نماز مغرب و عشاء ) موجب پریشانی و فقر می شود

خواب شب

[ بازدید : 280 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

[ يکشنبه 13 خرداد 1397 ] [ 15:33 ] [ یحیی صدیقی ]
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]