شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

برآباد

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

تره

زرشک کوهی و خواص آن

این درخت وحشی به صورت خودرو در مناطق کوهستانی در کنار رودخانه و جاهای مرطوب می روید و در اوایل بهار برگ می دهد، در اواخر اردیبهشت گل می دهد و گل های آن تا اول خرداد بر سر شاخ های درخت می ماند و میوه آن در مرحله اول رشد به رنگ صورتی کم رنگ است و این میوه در اواخر مرداد تغییر رنگ می دهد و به رنگ قرمز مایل به آلبالویی پیدا می کند و در اوایل شهریور باز رنگ عوض می کند و این مرتبه به رنگ سیاه می شود.

هر دانه میوه داری دو الی سه هسته کوچک بیضی شکل در داخل میوه می باشد. این میوه ها بسیار پر آب بوده و در اواخر مهرماه قابل برداشت و آماده مصرف می شوند.

خواص درمانی زرشک کوهی

سابقه مصرف زرشک به دوره های گذشته می‌رسد، و به منظور درمان طاعون و بیماری‌های خونی، سل، بی‌اشتهایی، بیماری‌های کلیوی، رماتیسم، زخم‌ها و جراحت‌ها به کار می‌بردند.

زرشک کوهی و خواص آن

درباره خواص درمانی زرشک مطالب زیادی بیان شده است:

بعضی از پزشکان سنتی در ایران نیز زرشک را به عنوان رفع بوی بد خلط سینه می‌شناختند و در درمان بیماری‌های لثه، درد دندان و بعضی بیماری‌های چشمی (ضعف دید) از آن استفاده می‌کردند.

از زرشک برای درمان بیماری‌های آرتریت، مشکلات صفراوی، اسهال، کاهش تب، التهاب طحال، آماس زبان، زرد زخم، کمردرد، از بین بردن کرم‌های حلقوی، مشکلات قلبی، قاعدگی دردناک، مشکلات کبدی، بواسیر و تب‌خال نیز استفاده می‌شود.

برخی دیگر از خواص درمانی دیگر زرشک کوهی

درمان قطعی جوش صورت
روشن کننده پوست (شدت رنگدانه های پوستی راکاهش داده بنابراین سبب کم رنگ شدن لکه های پوستی می‌شود)
برطرف کننده ناراحتیهای دهان مانند آفت ، برفک و…
کبد را پاک و تقویت می کند
بی اشتهایی را برطرف می کند
در درمان یرقان و زردی موثراست
پایین آورنده و تنظیم کننده فشارخون
پایین آورنده و تنظیم کننده چربی خون
اعمال دستگاه گوارش را منظم می کند ، برای رفع یبوست مفید است
مبتلایان به بیماری قند می‌توانند با مصرف این گیاه قند خون خود را کنترل کنند .
زرشک سیاه صفرا آور بوده و در درمان سنگ کیسه صفرا بسیار مؤثر است.
درمان اگزما و خارش های پوستی که دلیل آنها کبد و غلظت خون و نه دلایل میکروبی یا ویروسی باشد.

زرشک کوهی و خواص آن

زرشک، سرشار از ویتامین C

برگ‌های گیاه زرشک سرشار از ویتامین C است و خاصیت داروی ملین را دارد، میوه‌های آن ادرارآور و خلط‌ آور است و برای خوشبو شدن دهان نیز استفاده می‌شود. پوسته، ریشه و ساقه آن تقویت‌کننده، ضدعفونی‌کننده، صفراآور، مدر و ملین است.
زرشک به علت داشتن آلکالوئیدی به نام بربرین اثرات آنتی‌بیوتیکی برای باکتری‌ها دارد. همچنین سولفات موجود در این گیاه علیه سیستم‌های توموری قابل استفاده است. شاید به همین دلیل است که بعضی زرشک را عامل ضد تومور یا سرطان می‌شناسند.

زرشک از سرماخوردگی پیشگیری می‌کند

یک کارشناس تغذیه می گوید: به دلیل وجود ویتامین B فراوان در زرشک، این ماده غذایی می‌تواند در پیشگیری از سرماخوردگی نقش بسزایی داشته باشد.

یکی از بهترین ترکیبات موجود در زرشک، ویتامین B فراوان است که در پیشگیری از سرماخوردگی نقش مهمی دارد. همچنین وجود اسیدهای عالی فراوان در این میوه که سبب مزه ترش آن می‌شوند می‌تواند در جذب آهن نقش بسزایی داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین آهن موجود در زرشک قابل توجه است. از سایر ویتامین‌های موجود در این میوه می‌توان به ویتامین‌های گروه B به خصوص ویتامین B1 ,B2 اشاره کرد که ویتامین B1 یا تیامین می‌تواند عوارض عصبی و حتی پرخاشگری را بهبود بخشد.

وی از دیگر خواص زرشک را اثر مناسب آن بر کاهش فشار خون برای افراد دچار این بیماری عنوان کرد.

فوایدرابطه جنسی



رابطه جنسی جز این‌که لذت و عشق را برای همسران به همراه دارد،برای تعداد زیادی از موارد دیگر زندگی از جسمی گرفت تا روحی مفید است،در مطلب پیش رو تمامی این موارد رابا هم مرور می‌کنیم.رابطه حنسی سـیستم ایمنی بدن را تــقویت می‌کند، فآشار عصبی و خون را کاهش میدهد، برای اسـترس بسیـار مـفید است و استرس شما را پایین می آوردو از همه ی مهم تر تعداد زیادی از دردها با رابطه جنسی بهتر می‌شوند. شما میتوانید با همسرتان برای سلامتی بدن‌تان رابطه جنسی داشته باشید.

- رابطه جنسی باعث احساس سرخوشی در انسان میشود

نـتیجه یک مـطالعه روی ۱۸۰۰ فردی که فعالیت جنسی مناسبی داشـتند نشان داد، ترشح هورمون هاي‌ اندورفین و اکسی توسین در اوج لذت جنسی باعث بروز احساس سرخوش بودن در افراد میشود.


۲- رابطه جنسی و تاثیر ان بر چهره جذاب و جوان

به گزارش نیک شو، دانشـمندان بیمارستان سلـطنتی اسکاتلند در ادینبورو پس از مطالعه بر روی بیـش از سه هزار و پانصد فرد ۱۸ تا ۱۰۲ ساله که جوان بنظر می رسیدند، پی بردند، زندگی جنسی خوب عامل مهمی در ایجاد چهره جذاب و جوان است. محققان معتقدند، ارتباط جنسی سبب کاهش استرس، رضایت بیشتر و خواب بهتر میشود.

۳- کمک به بدن در مقابله با بیماری ها
پس از دو بار برقراری ارتباط جنسی در هـفته، میزان تولید ایمونوگلوبولین« دسته‌اي از مولکول‌هاي‌ زیستی که در سیستم ایمنی فعال هستند» ۳۰ درصد افزایش میابد که نتیجه اش تقویت سیستم ایمنی بدن است. پژوهشگران دریافـتند، داشتن زندگی جنسی مناسب میتواند خطر ابتلا به سرطان، بیماری قلبی؛ سکته مغزی و سرماخوردگی را کاهـش دهد.

۴- رابطه جنسی و تاثیر ان بر سوزاندن کالری
انجام رابطه جنسی ،ورزشی ایده آل است و سبب سوزاندن کالری و چربی هاي‌ بدن می‌شود. کارشناسان معتقدند در طول ۲۰ دقیقه برقراری رابطه جنسی ۹۶ کالـری سوزانده میشود.

۵- رابطه جنسی و تاثیر ان بر کاهش درد
نتیجـه مطالعـات متعدد متخصـصان بخش زنان مایو کلینیک نشان می‌دهد، تحریک واژن در طول رابطه زناشویی سبب افزایش لذت، تحمل درد قاعدگی، ورم مفاصل، سردرد میگرنی و … میشود.

۶- رابطه جنسی باعث فزایش طول عمر میوشد
دکـتر جیـمز ویلز، استاد بهداشت جنسی دانشگاه هاروارد و نویسنده کتاب ” معنای زندگی جنسی ” گفت:” مردانی که دو یا سه بار در هفته ارتباط جنسی برقرار میکنند ۵۰ درصد کمتر از افرادی که چنین نمی‌کنند در دسترس مرگ قراردارند.

۷- رابطه جنسی و تاثیر ان بر تنفس آسان تر

رابـطه جنسی زناشویی آنتی هیستامینی طبیعی است و نقش بسیـار زیادی در مقـابله با تب یونجه و آسم ایفا میکند.

معرفی نقاط حساس و تحریک پذیر بدن مرد برای رابطه زناشویی


برای داشتن یک رابطه خوبی و عاطفی با شوهر باید به رابطه گرم زناشویی نیز توجه ویژه نمود . مردان هم مانند زنان نقاط حساسی دارند که با دانستن آن ها میتوانید رابطه بهتری را تجربه نمایید. در رابطه جنسی خیلی مهم هست که دو طرف نقاط حساس هم دیگر را بدانند چون در رابطه جنسی خوب کمک میکند و نهایت لذت را می‌برند.

به گزارش تالاب طبق آخرین تحقیقات صورت گرفته در رابطه با نقاط حساس بدن آقایان در رابطه جنسی ؛ آلت تناسلی رتبه اول را کسب کرد اما بهتر است بدانید که نواحی حساس دیگری نیز وجوددارد که لمس آن ها می‌تواند باعث تحریک همسر شما شود.

نقاط حساس مردان

1- دهان و لب

اکثر مردان سرشار از انرژی برای بوسیدن لب هاي‌ همسر خود هستند. لب ها یکی از غشاهای بسیار حساس بدن هستند که با بوسیدن آن ها می‌توان باعث تحریک آقایان شد.

2- پشت گردن

در واقع یکی از نقاط اصلی و حساس در بدن آقایان پشت گردن آن ها است که از ان به ناحیه شهوانی یاد می‌شود با لمس این ناحیه به وسیله دهان و لب ها میتوانید همسر خودرا تحریک کنید. تحریک ناحیه گردن سیگنال هایي به سیستم گردش خون می فرستد که این امر باعث افزایش جریان خون خواهد شد. به خانوم هاي‌ توصیه می‌شود که این ناحیه رابه آرامی نوازش کنند و یا ببوسند.

3- کیسه بیضه

این بافت نرم و حساس که پوشیده شده از اعصاب می‌باشد اگر با ماساژی آرام همراه باشد میتواند تحریک جنسی مرد را در پی داشته باشد و حالتی شهوانی به او دست خواهد داد.

4- قسمت داخلی ران

نوازش ؛ ماساژ و یا به آرامی کشیدن ناخن ها بر روی این ناحیه می‌تواند نقطه شروعی برای عشق بازی با همسرتان باشد.

5- آلت تناسلی مرد

نوک آلت تناسلی مرد بسیار حساس است و لمس ان به آرامی و فشار هاي‌ آرام میتواند باعث جریان خون دراین ناحیه شده که با برانگیختگی مرد همراه خواهد بود.

6- نوک سینه

عده اي از مردان در ناحیه نوک سینه بسیار حساس هستند که این امر تحریک ان ها را د رپی خواهد داشت بخصوص اگر لمس این نواحی با لب ها صورت گیرد. به آرامی سعی کنید این نواحی رابا لب یا انگشتان خود لمس کنید تا همسر شما از ان لذت ببرد.

7- پرینه « فاصله میان مقعد و آلت تناسلی »

اعصاب این ناحیه تمام نواحی مقعد و ران را پوشش میدهد.یک نقطه فوق العاده حساس سمت راست در زیر کیسه بیضه است.سعی کنید با فشار دادن آرام این ناحیه و یا زبان زدن به ان همسر خودرا تحریک کنید.

8- زیر شکم

همان طور که می‌دانید خط رویش مو و نواحی زیر شکم از جمله نواحی حساس می باشند. پس از این‌که همسر شما دراز کشید سعی کنید با انگشتان و زبان خود به آرامی این نواحی را لمس کنید. اغلبا این نواحی نادیده گرفته می‌شوند و لي بهتر است بدانید که ناحیه زیر شکم در تحریک جنسی مردان بسیار موثر است.

9- گوش ها

گذشته از زمزمه هاي‌ تحریک آمیز درکنار گوش مردها می‌توانید با نوازش و زبان زدن به نرمی گوش سبب افزایش برانگیختگی آن ها شوید.

تلقین چیست؟و چگونه تاثیر می گذارد؟

تلقین چیست؟
القاء یک حالت, یک رفتار, یک کلام به خود یا کسی دیگر را تلقین گویند. کاشف تلقین, دانشمندی فرانسوی به نام امیل کوئه بوده است.

حالتی هست که فرد خود را توجیح می کند و بارها و بارها یک فکری را در ذهن خود پرورش داده و باعث به وجود آمدن این موضوع شده و به عبارتی آنرا باور می کند.


امیل کوئه یک روز صبح, جمله ای سرزنش آمیز به پسرش گفت و دید تا پایان شب, هنوز آثار این جمله در پسرش دیده می شود. همین موضوع او را مشتاق پیگیری در این مورد کرد و به این نتیجه رسید که انسانها 10 الی 15 دقیقه در صبح پس از بیدار شدن و 10 الی 15 دقیقه در شب, قبل از خوابیدن, دارای حالتی از سستی و خواب آلودگی هیپنوتیزمی می باشند که اگر در طول این مدت, اندیشه ای, تصویری و یا حرفی را چه در رویا چه در واقعیت ببینند یا بشنوند, به صورت ناخودآگاه, همان را برای خود در طول روز, شبیه سازی می کنند.

تلقین چیست و چگونه تاثیر می گذارد؟

تلقین

در حقیقت, هیپنوتیزم هم چیزی نیست جز مجموعه ای از تلقین ها به خود یا فرد دیگر.

اگر اندیشه ای برای مدت طولانی و پشت سر هم وارد ذهن شود, در ذهن می ماند و فرد آن را به صورت حقیقتی انکارناپذیر, تلقی می کند و دیگر حاضر نیست هیچ گونه مطلبی را برخلاف آن قبول کند. مثال بارز آن تفکراتی ست که از دوران کودکی در ذهن ما نقش بسته و زندگی ما را ساخته است. روانشناسان هم معتقدند هرگاه فردی تمام ذهنیت خود را بر روی اندیشه یا عقیده ای متمرکز کند و هر روز آن را تقویت نماید, این باور شخص, در جهان بیرون, جنبه واقعیت پیدا می کند.

همه انسانها دارای استعداد تلقین پذیری هستند. شاید بتوان گفت هیچ کس در جهان پیدا نمی شود که تلقین پذیر نباشد, ولی درجه تلقین پذیری در افراد متفاوت است.

تلقین این قدرت را دارد که زندگی ببخشد یا زندگی را بگیرد. اگر تفکر کسی را عوض کنیم, زندگیش را عوض کرده ایم و کلید تغییر تفکر, کلام (تلقین) است. کلام به مرور زمان و با تکرار, وارد ضمیر ناخودآگاه شده و قسمتی از باور فرد می شود.

تلقین هم جنبه مثبت دارد و هم جنبه منفی. گاهی اوقات دیگران با جملات و بیانات منفی خود, حالات منفی و ذهنیت بدی را در ما به وجود می آورند. پس باید هنگام مکالمه با دیگران کاملا آگاه باشیم.

بدبینی نیز نوعی تلقین منفی است که اکثر اوقات به واقعیت می پیوندد. فرد آنقدر درباره مسئله مورد نظرش بدبینی به خرج می دهد تا بالاخره اتفاق می افتد در صورتی که شاید از اول اینطور نبوده. از دیگر تلقین های منفی می توان به ترس های بی مورد که در وجودمان است و اعتماد به نفس پایین اشاره کرد.

تلقین منفی نافذتر از تلقین مثبت عمل می کند. پس باید مراقب کلامی که بر زبان می آوریم, کسانی که هم صحبت می شویم, جاهایی که میرویم و مطالبی که می خوانیم باشیم.

در مقابل تلقین منفی, تلقین مثبت را داریم. تلقین مثبت باعث رهایی فرد از ترس, تنش و اضطراب می شود. خلاقیت را بالا می برد, به زندگی و شغل و هدف و انگیزه می بخشد, اشتیاق را در زندگی بیشتر می کند, عادات عصبی ناراحت کننده را برطرف می نماید, باعث افزایش مهر و محبت به دیگران می شود و در نهایت امیدواری را بهبود می بخشد.

تلقین مثبت, شما را به موفقیت می رساند. روانشناسان یکی از مهم ترین ارکان موفقیت را تلقین مثبت می دانند. برای تلقین مثبت باید نکاتی را در نظر داشت:

1- تلقین باید به دفعات و کرات انجام شود.
2- هر چه تلقین زیباتر باشد بیشتر تاثیر دارد. میتوانید شعرهای مثبت و امیدبخش بخوانید, جملات زیبا در صحبتها به کار برید.
3-تلقینی که توسط افراد مهم و افرادی که برایمان عزیز هستند بیان می شود اثرش بیشتر خواهد بود.
4- اگر تلقین را باور کنیم, سریع تر اثر می گزارد.
5- تاثیر تلقین در زمان آرامش بیشتر است. (هیپنوتیزم, مراقبه, ریلکسیشن)
6- در پانزده دقیقه شبها قبل خواب و صبح ها بعد بیدار شدن, اثر تلقین سه برابر زمانهای دیگر است. پس صبح را با جملات زیبا و امید بخش شروع کنید و شبها به امید روز بهتر دیگر به خواب روید.
7- برای اینکه جمله تلقینی بهتر و سریعتر اثر کند, می توانید آن جمله را حفظ کنید یا در جایی قرار دهید که چشمتان مدام به آن باشد (در قسمت دوم افکار منفی و جملات تاکیدی به آن اشاره کردم)
8- از جملات مثبت برای تلقین استفاده کنید. مثلا به جای اینکه بگویید نمی ترسم, بگویید من شجاع هستم.
9- جملات را به زبان حال بگویید.
10- در جملات تلقینی (تاکیدی), باید احساس وجود داشته باشد.

کلمه درست, عامل نیرومندی ست. اگر کلمات, کاملا بجا استفاده شوند, به سرعت برق هم بر جسم و هم بر روح اثر می گذارند (مارک توان)

گانودِرما ؛ قارچِ جاودانگی

گانودرما
گانودرما (Ganoderma) یا قارچ جاودانگی که در چین “لینگ زی”، در ژاپن “ری‌شی” و در کره “یونگ زهی” نام دارد به گروهی از قارچ‌ها گفته می‌شود که باعث در هم شکستن چوب می‌شود و در طبیعت روی برخی گونه‌های درختی، پوسیدگی‌های سفیدرنگ ایجاد می‌کند.
۱۳۹۸
۰
1
گانودرما را پادشاه گیاهان دارویی، جان اَفزا و اکثیر جوانی می‌نامند. برای آشنا شدن به خواص آن با ما همراه شوید.


گانودرما

نوع خاصی از قارچ گانودرما برای درمان انواع مختلف بیماری‌ها از آنفولانزا گرفته تا سرطان استفاده می‌شود. برخی این قارچ را برای خاصیت ضدالتهابی آن مصرف می‌کنند. قارچ جاودانگی در رده غذاهای پرخاصیت و مغذی دسته‌بندی می‌شود و کشف خاصیت درمانی آن به یک‌صد سال پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد.

قارچ گانودرما یا قارچ ری‌شی در حال‌حاضر در طب سنتی چینی نیز مصرف دارویی دارد. چینی‌ها معتقدند که این قارچ نماد زندگی شاد، شانس، سلامتی و طول عمر و جاودانگی است. در طب سنتی از این قارچ برای درمان بی خوابی، تنگی نفس، تقویت حافظه، بیماری‌های کلیه و کبد، ورم مفاصل و آسم استفاده می‌شود.

مطالعات علمی در رابطه با خواص این قارچ نشان می‌دهند که این قارچ برای تقویت سیستم ایمنی بدنِ افرادی که دارای بیماری هستند، بسیار مفید است. شاید برای‌تان جالب باشد بدانید تجارت قارچ گانودرما یا قارچ ری‌شی دارای بازار جهانی بالغ بر ۲ میلیارد دلار است؛ یعنی چیزی حدود ۲ درصد از میزان کُل فروش مواد غذایی در سراسر جهان.

قارچ جاودانگی چیست و چه خواصی دارد؟

محصولات گانودرما

این قارچ بو و طعم دلپذیری ندارد و خام آن قابل خوردن نیست. در کشورهای مختلف به غیر از چین، ژاپن و کره این قارچ به صورت ترکیب با خوردنی‌ها یا دم‌نوش‌های مختلف به‌خصوص قهوه وجود دارد.

تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف عصاره قارچ ریشی روزانه به مدت ۱۲ ماه، باعث کاهش تعداد تومور در افراد مبتلا به آدنوم‌های کولورکتال می‌شود؛ همچنین در مقاله‌ای که توسط مؤسسه کاکرین منتشرشده، تاثیرات مثبتی در اثر استفاده از این قارچ به صورت جانبی برای کمک به روش‌های معمول درمان سرطان دیده شده‌ است.

برخی تحقیقات علمی نیز ثابت کرده‌اند که مصرف یک محصول خاص قارچ ریشی (گانوپُلی) روزانه به مدت ۱۲ هفته باعث کاهش میزان هموگلوبین می‌شود، اما میزان قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش نمی‌دهد.

جالب است بدانید، ریشی به صورت تازه یا به شکل خشک برای استفاده در غذا و همچنین به شکل کپسول، قرص یا عصاره موجود است. میزان مصرف درمانی قارچ گانودرما برای حفظ سلامتی و پیشگیری از بروز مشکل،۲ و نیم گرم در روز است که در ۴ وعده با شکم خالی مصرف می شود.

درمان زود انزالی با ورزش؛ ۴ حرکت ورزشی موثر

زودانزالی یکی از متداول‌ترین مشکلات دستگاه تناسلی مردان حین برقراری رابطه جنسی است. یکی از بهترین روش‌ها برای درمان زود انزالی انجام ورزش در قالب حرکات ورزشی یوگا و کیگل است. در ادامه شما را با درمان زود انزالی با ورزش به روش های مختلف آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

طبق تحقیقات انجمن اورولوژی آمریکا (َAUA)، به طور تقریبی از هر پنج مرد جوان‌تر از ۶۰ سال در آمریکا، ۱ نفر دارای مشکل زود انزالی است. این اعداد برای سایر کشور‌ها نیز می‌تواند قابل تعمیم باشد و به احتمال زیاد در کشور ما، ایران بیشتر است. روش‌های متعددی برای رسیدن به این هدف وجود دارد، اما درمان زود انزالی با ورزش، راحت‌ترین، سالم‌ترین و کم هزینه‌ترین راه است. با تقویت عضلات خاص بدن براحتی می‌توانید این مشکل جنسی را رفع کنید.



ورزش چگونه می‌تواند باعث درمان زود انزالی مردان شود؟

عضلات تحتانی شکم که در قفسه لگن قرار گرفته‌اند، نقش مهمی در عمل رابطه جنسی ایفا می‌کنند. بنابراین طبیعی است که یک فرد با تقویت عملکرد این عضلات کوچک بتواند از انزال زودرس پیشگیری کرده و از رابطه جنسی خود لذت بیشتری ببرد.

درمان زود انزالی با 4 ورزش بسیار موثر
طبق مطالعات انجمن ارولوژی اروپا، بر روی ۴۰ مرد که دارای مشکل زودانزالی بلند مدت در طول زندگی خود بودند آزمایش جالبی صورت گرفت؛ این افراد در یک دوره ۱۲ هفته‌ای، حرکات ورزشی متمرکز بر عضلات تحتانی شکم را انجام دادند. سن این مرد‌ها بین ۱۹ تا ۴۶ سال بود. هر فرد موظف بود تمرینات خود را ۳ بار در هفته به مدت ۲۰ دقیقه انجام دهد. بعد از اتمام این دوره، ۸۲ درصد افراد توانایی انجام رابطه جنسی بدون زودانزالی را پیدا کردند. عملکرد آن‌ها ۶ ماه پس از اتمام آزمایش نیز زیر نظر گرفته شد و نتیجه تغییر چندانی نداشت؛ بنابراین تقویت ماهیچه‌های بالا برنده مقعد که خود از عضلات شرمگاهی دنبالچه‌ای، شرمگاهی راست روده‌ای و تهی‌گاهی دنبالچه‌ای تشکیل شده است، تاثیر زیادی دارد. در این میان تمرکز بر عضله PC این ماهیچه‌ها مشکل انزال زودرس و نعوظ را همزمان حل می‌کند.


۱. ورزش یوگا و درمان زود انزالی

یوگا یک راه بسیار موثر در تقویت و متعادل سازی بافت‌های مختلف بدن است. مسائل جنسی نیز از این قانون مستثنی نیستند؛ بنابراین انجام یوگا، راهی ایمن و بسیار مفید برای درمان زودانزالی با ورزش است. حرکات زیر علاوه بر تقویت عضلات تحتانی شکم، ضعف موجود در رگ‌های مرتبط به دستگاه تناسلی را حل می‌کند و جریان خون ورودی به آن را افزایش می‌دهد.

حرکت اول: ژست کمان - هانوراسانا

حرکت کمان باعث تقویت آلت مردانه می‌شود. این ژست نه تنها در بهبود اختلال نعوظ موثر است، بلکه بافت‌های مرتبط در ارتباط جنسی را تقویت می‌کند. اگر آلت تناسلی نازک و کوچک است، این حرکت به مرور زمان در بزرگ کردن الت تناسلی می‌تواند موثر واقع شود.

درمان زود انزالی با 4 ورزش بسیار موثر

  • صاف و کشیده بر روی شکم بخوابید.
  • نفس عمیقی بکشید و هوا را داخل شش‌ها نگه دارید.
  • سپس، زانو‌های خود را خم کرده و قوزک هر پا را با دستان خود بگیرید.
  • حال، پهنای سینه را بالا آورده و پا‌های خود را کمی باز کنید.
  • این حالت مانند یک کمان کشیده شده است.
  • ۳۰ ثانیه بدن را در حالت کمان کشیده و آماده پرتاب تیر نگه دارید، سپس برای استراحت تیر را رها کرده و به حالت ابتدایی تمرین باز گردید.


حرک دوم:
ژست پروانه - کوناسانا

این حرکت پروانه‌ای شکل با ایجاد کشش در داخل ران‌ها و به کارگیری عضلات پایین شکم، عضلات اطراف کلیه‌ها و سایر قسمت‌های تحتانی شکم نقش موثری در پیشگیری از انزال زودرس و افزایش لذت رابطه جنسی خواهد داشت.

درمان زود انزالی با 4 ورزش بسیار موثر

  • بر روی زمین بنشینید، زانو‌های خود را طوری خم کنید که کف پا‌ها به یکدیگر بچسبند.
  • با این حرکت فرم حرف V. انگلیسی برای هر کدام از پا‌ها ایجاد می‌شود.
  • سپس، سعی کنید با کشیدن زانو‌های خود به سمت پایین، با سطح زمین تماس برقرار کنید.
  • در حین این عمل فشار زیادی بر پا‌ها وارد نکنید، هر چه آهسته‌تر مفید تر.‌
  • می‌توانید از یک فرد دیگر بخواهید که با اعمال فشار محسوس، پا‌های شما را به سمت پایین بیاورد.


حرکت سوم:
ژست کشش چیموتاناسا

این حرکت کششی بر تمام بافت‌های موجود اطراف آلت تناسلی موثر است، قدرت عضلات تحتانی شکم را افزایش داده و دوام و مدت رابطه جنسی را افزایش می‌دهد. به زبان ساده از اختلال در نعوظ و ایجاد انزال زودرس پیشگیری می‌کند. حفظ کشش و احساس انقباض عضلات در این ژست بسیار مهم است.

درمان زود انزالی با 4 ورزش بسیار موثر

  • بر روی زمین بنشینید.
  • هر دو پای خود را در جلوی بدن کشیده نگه دارید.
  • حال تمام هوای موجود در شش‌های خود را بیرون داده و به آرامی به سمت جلو خم شوید و پنجه پا‌ها را با انگشتان دست بگیرید.
  • در این تمرین پا‌ها نباید خم شوند.
  • ۳۰ ثانیه حالت کشش را حفظ کنید، سپس با آرامش به حالت ابتدایی برگردید.


حرکت چهارم: ژست اوتاناسا

این حرکت با نام "خم رو به جلو" نیز شناخته می‌شود. کشش شدید حرکت اوتاناسا به رفع استرس کمک زیادی کرده و با درگیر کردن عضلات پایین شکم و عضلات اطراف سیستم گوارش کمک زیادی به بهبود وضعیت و افزایش قدرت ارگان‌های میانی بدن می‌کند. تمامی موارد گفته شده تاثیر مستقیمی بر کاهش احتمال انزال زودرس دارد.

درمان زود انزالی با 4 ورزش بسیار موثر

  • دست‌های خود را بر میانه بدن گذاشته، پا‌ها را هم عرض شانه‌ها باز کرده و بایستید.
  • سپس هوای داخل شش‌ها را بیرون داده و بدون خم کردن کمر، از مقطع مفاصل ران به سمت جلو خم شوید.
  • تمام سعی خود را کنید که بدون خم کردن زانوها، انگشتان دست خود را به زمین بزنید.
  • سعی کنید دست‌ها را حدود ۳۰ ثانیه بر روی زمین نگه دارید، تا کشش ملایمی را تجربه کنید.
  • برای بازگشت به حالت ابتدایی، نفس عمیقی بکشید و بالاتنه را صاف کنید.
  • در حین انجام این حرکت گردن و سر خود را تکان ندهید، آن‌ها را صاف و کشیده نگه داشته و به سمت جلو نگاه کنید.


۲. حرکات ورزشی
- درمانی کیگل

در سال های گذشته، ورزش ها و حرکات کیگل یکی از روش‌های بسیار موثر در تضمین سلامت آلت تناسلی بوده است. درمان انزال زودرس و اختلالات نعوظ با استفاده از تمرینات کیگل حتمی و اثبات شده است. برای انجام این حرکات باید یک محیط آرام و آرامش بخش را ایجاد کنید، بهتر است کار را با یک تمرین آغاز کرده و به مرور زمان تعداد تمرینات را نیز افزایش دهید.این تمرینات شامل منقبض کردن عضلات تحتانی لگن است.

درمان زود انزالی با 4 ورزش بسیار موثر

حرکات ورزشی برای “درمان زود انزالی” + تصاویر

حرکات ورزشی برای زود انزالی ، درمان طبیعی زود انزالی
حرکات ورزشی برای “درمان زود انزالی” یکی از راههای طبیعی برای درمان مشکل زودانزالی است . برخی از ورزش ها و حرکات ورزشی با تقویت بخش هایی از بدن در رفع مشکل زودانزالی موثرند.





درمان زود انزالی

اگر شما شکل معمولی آن را نمی توانید انجام دهید، بصورت نیمه ایستاده و به کمک دیوار یا یک صندلی انجام دهید.هر بار در سه نوبت 15 تایی انجام دهید.وقتی آمادگی کافی را بدست آوردید ، زانوها را بر زمین گذاشته و این حرکت را انجام دهید در این حالت باید کمرتان صاف بوده و با آرامی تا جایی که نوک دماغتان با زمین تماس پیدا کند ، پایین بیایید.

حرکت دیگر با تحت فشار قرار دادن عضلات بخش تحتانی انجام می شود. در این حرکت لگن را از زمین بلند کرده و با یکی از پاهای باز به مدت 10 ثانیه خود را در همین حالت نگاه دارید. این حرکت را روزی 30 مرتبه انجام دهید.

حرکات ورزشی

حرکات ورزشی

حرکت ورزشی بعدی کمی مشکل تر است اما بعد از چند مرتبه تمرین به راحتی می توانید آن را انجام دهید.

همانند تصویر پاها را به صورت قائمه قرار داده و لگن را از زمین بلند کنید به نوعی که به عضلات ان فشار وارد شود .در همین حالت به مدت چند ثانیه ای عضلات باسن را منقبض و منبسط کنید. این حرکت را به دفعات 2 تا 3 مرتبه در هر روز انجام دهید.


حرکات ورزشی مفید

حرکت بعدی مانند حرکت گربه است با این تفاوت که در هنگام انجام این حرکت باید عضلات قسمت تحتانی خود را دچار فشار و انقباض کنید.

بدنتان را به مدت 10 الی 15 ثانیه در این حالت قرار دهید و در روز 10 الی 12 مرتبه این حرکت را انجام دهید.

حرکات ورزشی

ورزش های موثر در درمان زود انزالی

ورزش های شکمی. در کل اندام شکمی هر کس نقش بسیار مهمی در رابطه جنسی بازی می کند. با انجام نرمش های تقویتی می توان علاوه بر شکمی خوش فرم، می توان ماهیچه های قوی و اندام سالمتری داشت

ورزش‌های مناسب برای درمان آرتروز زانو + تصویر

آرتروز زانو رایج‌ترین نوع آرتروز به شمار می‌رود. در کنار روش‌های زیادی که برای درمان این عارضه وجود دارد، انجام تمرینات ورزشی یکی از موثر‌ترین آن‌هاست.

تمرین‌های مناسب برای کمک به آرتروز زانو+ تصویر


ب آرتروز زانو در واقع تخریب و فرسایش مزمن غضروف مفصلی اطراف زانو و رایج ترین نوع آرتروز به شمار می رود. اگرچه این بیماری عموما افراد بالای 45 سال را هدف قرار می گیرد اما در هر سنی احتمال ابتلا به آن وجود دارد.

تغییرات تدریجی در غضروف مفصلی منافی که استخوان های مفصل زانو (پشت کشک زانو، پایین استخوان ران و بالای استخوان درشت نی) را می پوشاند باعث بروز این آرتروز می شود. در اثر آرتروز خاصیت کشسانی از بین رفته و مفصل به مرور سخت و سفت شده و ترک می‌خورد، در نهایت مفصل حین انجام فعالیت یا در اثر ضربه راحت تر از پیش آسیب می‌بیند و چون استخوان ها نمی‌توانند به سهولت روی غضروف ناهموار حرکت کنند، تحریک شده و احساس درد به سراغ بیمار می‌آید.

از طرف دیگر سر استخوان های درگیر به مرور ضخیم تر ‎‌شده و تشکیل خارهای استخوانی می‌دهند، همچنین ممکن است قطعه‌های کوچکی از غضروف شکسته شده و پیرامون ناحیه داخلی زانو شناور باشند.

در غضروف بیش از نیمی از مبتلایان به آرتروز مفصل زانو، رسوب های مواد معدنی وجود دارد، همچنین در اثر بیماری غلظت مایع مفصلی کاهش یافته، رقیق تر شده و در نتیجه چسبندگی آن کاهش می یابد. با کاهش خاصیت محافظت و روان کنندگی حرکتی مفصل، به تدریج درد زانو شروع می شود.

تورم زانو در اثر انباشته شدن بیش از حد مایع درون مفصل زانو رخ می دهد. غضروف آسیب دیده مفصل به التهاب پوشش یا غشاء مفصلی (سینوویوم) و تولید بیش از حد مایع مفصلی (مایع سینوویال) دامن می زند.

انباشته شدن مایع اضافی درون مفصل را در اصطلاح «افیوژن» مفصلی می‌گویند که از آن گاهی با عبارت «آب آوردن زانو» هم یاد می شود.

ورزش‌های مناسب برای درمان آرتروز زانو + تصویر

علائم آرتروز زانو

گاهی در مراحل ابتدایی آرتروز زانو هیچ علامتی وجود ندارد، اما به تدریج غضروف از بین می رود.

در حالت کلی علائم آرتروز زانو عبارت اند از سفتی (به ویژه صبح ها)، درد زانو که با بالا و پایین رفتن از پله ها تشدید می شود، محدودیت دامنه حرکتی، احساس ضعف و خردشدن زانو، در برخی موارد نیز ممکن است با تورم همراه باشد اما قرمز و داغ نخواهدبود.

در این بین علائمی مانند صدا دادن زانو و درد منتشر مفاصل زانو نیز می تواند ناشی از عارضه زانوی دونده باشد. این اختلال در برخی موارد منجر به برجستگی پشت زانو (کیس بیکر) و درد پشت زانو شده و در موارد پیشرفته در صورت شناورشدن قطعه های کوچکی از غضروف شکسته شده اطراف ناحیه داخلی مفصل زانو و در نتیجه تحریک و التهاب بافت نرم مفصل نیز رخ می دهد. موارد پیشرفته بیماری مفصل شکل طبیعی خود را از دست می دهد.

ابتلا به آرتروز خبر از آب آوردن زانو می‌دهد

غضروف از توانایی محدود برای ترمیم خود برخوردار است، بنابراین بدن با تشکیل زائده های استخوانی این ضایعه را جبران می کند در نتیجه مفصل به طور واضح بزرگ می شود.

در این بین بروز نشانه ها همواره با میزان آسیب مفصل مرتبط نیست، گاهی علایم آرتروز زانو بدون هیچ دلیل مشخصی ظاهر شده و می روند و در نتیجه ارزیابی نتیجه بخش بودن درمان دشوار می شود. ورزش زانو درد به منظور قوی نگه داشتن عضله های نگه دارنده زانو، نداشتن اضافه وزن و اجتناب از انجام ورزش های پربرخورد در کاهش علائم موثر است.

آسیب دیدگی زانو یکی از رایج ترین دلایل از بین رفتن و ناراحتی مفصل است اما موارد دیگری مانند بیماری آرتروز زانو هم باعث بروز این اختلال می‌شود.در سنین پایین تر هم استفاده بیش از حد از زانو ، آسیب دیدگی، عفونت (به عنوان مثال استئومیلیت، بورسیت سپتیک) و بیماری هایی خاص بر بروز آن تاثیر گذار است؛ از دیگر عوامل تاثیر گذار بر بروز این اختلال می‌توان به افزایش سن، چاقی، استعداد ژنتیکی، آسیب دیدن مفصل زانو، ورزش نکردن، سبک زندگی بی تحرک، ضعف عضلانی به خصوص در عضلات چهارسر، استفاده طولانی مدت و تحمیل وزن بیش از انازه بر زانو، انجام حرکت هایی چون بلند کردن اشیاء سنگین همراه به صورت مکرر یا انجام فعالیت‌های پر برخوردی مانند دویدن ، انحراف پا و استفاده ازکفش نامناسب منجر به تشدید این اختلال می‌شود.

تمرین‌های مناسب برای کمک به آرتروز زانو+ تصویر

تشخیص زودهنگام آرتروز زانو که معمولا با بررسی سابقه پزشکی و معاینه زانو تشخیص داده می‌شود باعث جلوگیری از بروز آسیب دیدگی دائمی خواهد شد. پرتونگاری (اشعه ایکس) هم می‌تواند در تشخیص آرتروز زانو مفید باشد با توجه به این که غضروف در پرتونگاری معمولی آشکار نمی شود، میزان تحلیل غضروف را با توجه به فاصله بین استخوان های آن غضروف تعیین می‌کنند؛ پس به جرات می توان گفت که در پرتونگاری متداول احتمال مشخص نشدن آرتروز در مراحل اولیه بیماری بسیار بالا است و امکان دارد دو رادیولوژیست نظرات متفاوتی درباره یک عکس یکسان داشته باشند؛ در این صورت از ام. آر. آی استفاده می‌کنند که بافت نرم و همچنین مفصل در حال حرکت را نشان می دهد؛ تصویربرداری اشعه ایکس پیشرفته با انکسار نور (DEI) گونه نوینی از پرتونگاری است که علاوه بر استخوان ها، بافت های نرم را نیز نشان می دهد. DEI از مقادیر بسیار پایین تشعشع استفاده می کند

راه‌های درمان برای خلاصی از آرتروز زانو

روشهای زیادی برای درمان این اختلال وجود دارد که که مغمولا با درمان دارویی آغاز می شود،در ابتدا از استامینوفن استفاده می‌کنند که به مدیریت و تسکین درد کمک می‌کند؛ برخی از بیماران با مصرف داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAIDs) یا سلبرکس، بازدارنده انتخابی آنزیم سیکلواکسیژناز (2-COX)، دردشان بیشتر تسکین می یابد؛ داروهای ضد درد مخدر برای بیمارانی تجویز می شود که نیاز به مسکن های قوی تری دارند.

مایع مفصلی دارای اسید هیالورونیک (هیالورونیت) است که باعث غلظت و چسبندگی اش می شود؛ تولید اسید هیالورونیک در اثر ابتلا به آرتروز کاهش می یابد و غلظت آن در مایع مفصلی کم می شود پس با رقیق تر شدن مایع، قابلیت روان کنندگی حرکتی مفصل و ضربه گیری آن نیز رو به کاستی می‌رود.

در درمان ویسکو ساپلمنتیشن سه تزریق طی سه هفته انجام می شود. مایعی (اسید هیالورونیک) مشابه مایع مفصلی طبیعی درون مفصل زانو برای حفاظت و روان کردن حرکت آن تزریق می شود. تسکین درد زانو بعد از تزریق معمولا 6 تا 9 ماه زمان می برد و در صورت بروز مجدد علائم، می‌توان تزریق ها را تکرار کرد. میزان اثربخشی این روش در موارد خفیف تر بسیار بالا است و در موارد بسیار شدید هم بیش از 50 درصد تزریق ها با موفقیت همراه است.

از دیگر روش‌های درمان کمپرس سردو گرم است که با فرایند گرم کردن روع و به کمپرس سرد ختم می‌شود؛ گرما با افزایش جریان خون، درد و سفتی را کاهش می دهد؛ توجه داشته باشید که مستقیما نباید مفصل ملتهب را گرم کرد البته در مراحل اولیه آرتروز زانو اثری از التهاب نیست. هر بار به مدت 20 تا 30 دقیقه از کمپرس گرم استفاده کنید، و بین هر دو بار گرم کردن دست کم یک ساعت وقفه ایجاد کنید تا از رسیدن حرارت بیش از اندازه به بافت ها جلوگیری شود؛ هم گرم کردن خشک و هم گرم کردن مرطوب، هر دو، مفیداند، اما گرم کردن مرطوب سریع تر و عمیق تر به بافت ها نفوذ می کند؛

برای این کار می‌توانید از یک حوله خیس خورده در آب گرم استفاده کنید هر چند این حوله به سرعت خنک می شود. روش دیگر گرم کردن مرطوب قرار دادن حوله ای مرطوب بین زانو و بطری آب گرم است همچنین می‌توانید پوشش های گرم کننده مرطوب را خریداری نمایید؛ توجه داشته باشید که گرم کردن و مالش زانو را به هیچ عنوان همزمان انجام ندهید، چون ممکن است منجر به سوختگی شود.

سرما با تنگ کردن رگ های خونی درد و التهاب زانو را کاهش می دهد؛برای این کار یخ پیچیده شده در پارچه را هر 3 یا 4 ساعت یک بار به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی مفصل ملتهب قرار دهید؛ سرد کردن مرطوب (قراردادن حوله ای مرطوب بین پوست و کمپرس یخ) در مقایسه با سرد کردن خشک از نفوذ و سرعت بیشتری برخوردار است در ضمن توجه داشته باشید که در صورت ابتلا به مشکلات گردش خون یا آسیب های عصبی، از روش درمان سرد یا گرم کردن استفاده نکنید، مگر آن که پزشک بی خطر بودن آن را تایید کند.

تمام بار اضافه وزن بر دوش زانوها

اضافه وزن باعث می‌شود تا فشار مضاعفی را بر زانو، این مفصل تحمل کننده وزن، وارد شود. حتی از دست دادن 5 کیلوگرم وزن هم تاثیر شگرفی بر برطرف شدن علائم آرتروز زانو دارد.

ورزش زانو برای درمان آرتروز زانو بسیار مفید است چرا که عضله‌های قوی پا از زانو حمایت می‌کنند و ضربه را پیش از رسیدن به زانو جذب می کنند. ورزش دادن عضلات چهارسر گردش خون را در مفصل زانو افزایش داده و براساس یافته های پژوهش های انجام شده، تغییرات زیست شیمیایی سودمند در مایع مفصلی زانو را بر می انگیزد تا خاصیت لغزندگی و روان کنندگی حرکت آن را بهبود می بخشد.

ورزش‌های پیشنهادی برای درمان آرتروز زانو

بعد از گرم کردن یک باند پارچه ای را دور کف پای راست انداخته و دو سر آن را با دست گرفته و بلند کنید سپس بکشید تا عضله ی پشت پا کشیده شود؛ این کشش را ۲۰ ثانیه ادامه داده و تمرین را برای هر پا حداقل ۲ بار تکرار کنید؛ این کشش موجب افزایش دامنه ی حرکتی مفصل می شود.

تمرین‌های مناسب برای کمک به آرتروز زانو+ تصویر

پای راست را از زانو خم کرده جلو ببرید و پای چپ عقب و کشیده باشد؛ حال با فشار روی پاشنه ی پای راست و خم شدن به جلو عضله ی ساق پای چپ را بکشید.سپس همین کار را با پای دیگر تکرار کنید.

تمرین‌های مناسب برای کمک به آرتروز زانو+ تصویر

به پشت روی زمین دراز کشیده و زانو ها را خم کنید؛ به بطوری که کف پاها روی زمین قرار گیرد سپس یک پا را صاف کرده و به اندازه ی ۳۰ درجه بالا آورید، ۵ ثانیه بالا نگه دارید و پایین آورید؛ این تمرین را برای هر دو پا مجموعاْ ۱۰ بار انجام دهید.

تمرین‌های مناسب برای کمک به آرتروز زانو+ تصویر

به پشت دراز بکشید و هر دو پا را کنار هم صاف روی زمین قرار دهید همچنین می‌توانید برای انجام بهتر این تمرین یک پد یا قطعه ای حوله زیر زانو قرار دهید سپس با انقباض عضله ی چهار سر ران پشت زانوی خود را به پد یا حوله فشار دهید و ۵ ثانیه در حال انقباض نگه دارید؛ این تمرین را برای هر دو پا انجام داده و مجموعاْ ۱۰ بار تکرار کنید.

تمرین‌های مناسب برای کمک به آرتروز زانو+ تصویر

برای حفظ تعادل دست راست‌تان را روی دیوار یا یک صندلی بگذارید، زانوی راست‌تان را خم کنید و کف آن را به پشت سرتان ببرید، مچ پایتان را بادست راست‌تان محکم بگیرید و به کمرتان برسانید و در همین حال مچ پایتان را به سمت بالا و عقب فشار دهید، یعنی به جای کشیدن آن به طرف باسن آن را از باسن دور کنید، این کار باعث ایجاد فشار بر زانو می‌شود و کشش آن را می‌توانید در جلوی ران راست‌تان احساس کنید.

تمرین‌های مناسب برای کمک به آرتروز زانو+ تصویر

روبروی دیواری بایستید طوری که دو قدم از آن فاصله داشته باشید. هردو دست‌تان را دراز کنید و هر کف هر دو را هم‌ارتفاع یا پایین‌تر از ارتفاع شانه، بر روی دیوار قرار دهید. قدم کوچکی با پای راست‌تان به جلو بردارید و در حالی که زانوی راست‌تان را خم می‌کنید، پای چپ‌تان را صاف و به سمت عقب نگه دارید. با حمایت دیوار، بدن‌تان را به جلو خم کنید، و به طور هم‌زمان پاشنه‌ی پای چپ‌تان را به کف زمین فشار دهید. این کار باید کششی را در پشت پای چپ شما ایجاد کند. برای افزایش کشش، کمی بیشتر از دیوار فاصله بگیرید.

تمرین‌های مناسب برای کمک به آرتروز زانو+ تصویر

در صورتی که هیچکدام از روش های غیرجراحی برای کنترل درد بیمار موثر نباشد، پزشک درمان با یکی از روش‌های جراحی را پیشنهاد کند.

جراحی آرتروسکوپی یک روش جراحی غیرتهاجمی است که در آن یک دوربین متصل به نمایشگر تصویری از راه برش کوچکی وارد بدن بیمار می شود. آرتروسکوپی یک عمل کوچک و جزیی است که معمولا به صورت سرپایی انجام می شود.غضروف ناهموار آسیب دیده تراشیده، خارها (زائده های) استخوانی برداشته و قطعات جداشده از غضروف بیرون آورده می شوند.

جراحی تعویض زانو یا آرتروپلاستی یک عمل جراحی مهم و دشوار و آخرین راهکار درمانی برای موردهای بسیار شدید و وخیم آرتروز زانو در زمانی است که تمامی دیگر روش ها در تسکین درد موثر نبوده باشند. تعویض مفصل زانو بی عیب و نقص نیست و طول عمر محدود 10 تا 20 ساله دارد. بیمار پس از انجام این عمل می تواند فعالیت های روزمره و ورزش های هوازی کم برخورد را بدون بروز درد انجام دهد، با این حال، استفاده مفرط فرسایش بخش های زانو را تسریع می کند.

متاسفانه پیوند غضروف برای بیماران مبتلا به آرتروز زانو عملی نیست و تنها برای ناهنجاری های کوچک غضروف مفصلی و نه برای آسیب منتشر رایج در آرتروز زانو قابل انجام است. پیوند غضروف با برداشتن قطعه های کوچکی از غضروف ناحیه ای از زانو انجام می شود که کمترین میزان وزن را تحمل می کند. سپس این غضروف خارج از بدن رشد داده می شود و دوباره برای ترمیم آسیب های جزیی درون بدن قرار می گیرد.

اگرچه استوآرتریت گونه غیرالتهابی آرتروز به شمار می رود، با این وجود با اندکی التهاب همراه است. البته شدت آن قابل مقایسه با التهاب ناشی از گونه های التهابی آرتروزهایی مانند آرتریت روماتویید نیست. چون آرتروز زانو عموما بین افراد مسن و میانسال شایع است و به مرور زمان تشدید می شود، به عنوان یک بیماری «فرسایشی» در نظر گرفته می شد. با این وجود، فعالیت طبیعی منجر به بروز آرتروز زانو نمی شود، و علت آرتروز زانو و تحلیل و از بین رفتن غضروف مشخص نیست.

در پژوهش انجام شده از سوی مرکز بیماری های عضلانی و آرتروز دانشکده پزشکی دانشگاه هند، پس از شناسایی آنزیم های آسیب زننده به غضروف مفصلی، آنتی بیوتیکی به نام دکسی سایکلین که خاصیت بازدارندگی این آنزیم ها را دارد مورد امتحان قرار گرفت و ملاحظه شد که سرعت تحلیل غضروف با استفاده از این دارو آهسته تر می شود. ضمنا روغن کبد ماهی کاد نیز از خاصیت بازدارندگی آنزیمی مشابهی برخوردار است. بسیاری از بیماران مبتلا به آرتروز زانو به دلیل درد زانو یا به تصور تشدید علائم در نتیجه انجام فعالیت، میزان فعالیت خود را کاهش می دهند. به این ترتیب عضله های نگهدارنده زانو ضعیف تر می شوند و فشار بیشتری بر مفصل زانو وارد می شود.

حرکت عالی برای کوچک کردن شکم


مطئننا یک شکم زیبا می تواند اضطراب شما را در رابطه با پوشیدن لباس های تان کاهش دهد. اما نکته مهم تر جلوگیری از آسیب دیدن شما است . تحقیقات نشان داده است که شکم- ماهیچه ای در قسمت بالاتنه را می گیرد – به کمر استحکام می بخشد و بلند کردن اشیا را بسیار آسان می کند چه آنها کیسه سبزیجات باشند و چه فرزند شما. برای کوچک کردن شکم تان می‌توانید این تمرینات که توسط ملیسا میلر (Melissa Miller صاحب امتیاز باشگاه m2 در چارلوستویل ویرجیانا) طراحی شده اند را دو یا سه بار در هفته انجام دهید.



حرکت 1: گرم کردن : آماده کردن شکم
در حالی که زانو ها را خم کرده اید روی زمین صافی به پشت دراز بکشید. دم عمیق بکشید و چانه خود را به سینه بچسبانید. با بازدم فقط سر، گردن و شانه ها را از زمین جدا کنید و دست ها را به سمت پاها بکشید. بین هر حرکت مکث کنید و نفس عمیق بکشید. به آرامی به حالت اولیه برگردید، نفس عمیق بکشید و حرکت را هشت بار تکرار کنید.

حرکت 2 : چرخش
(الف) به پشت دراز بکشید دست ها را به سمت بالا و پاها را در جهت خود کاملا بکشید به طوری که بدن شما یک خط کاملا صاف را تشکیل دهد. با دم، دست ها را به سمت جلو بیاورید و هم زمان بالا تنه خود را از زمین جدا کنید. با بازدم در حالیکه تا نیمه بدن را از زمین جدا کرده اید مسیر را ادامه دهید و انگشت دست را به انگشت پا برسانید. دم بگیرید و حرکت را برعکس انجام دهید، در نیمه راه نفس را بیرون بدهید تا به حالت اولیه برگرید. این حرکت را ده بار انجام دهید.


حرکت 3: رها کردن پا
(الف) هر دو پا را به سمت بالا بکشید. نفس را داخل بکشید و شکم خود را قفل کنید. (ب) با بازدم به آرامی پاها را پایین بیاورید تا زمانی که حدود 6 سانتی سطح زمین قرار بگیرند. ( یا به هر میزانی که می توانید بدون بلندکردن کمر از زمین پای خود را بالا بیاورید. ) مکث کنید و دم بگیرید. با بازدم، پای خود را بالا و به نقطه شروع برگردانید. این حرکت را ده بار تکرار کنید.



حرکت 4 : قیچی
هر دو پا را به سمت بالا بکشید. آنها را راست نگه دارید، پای چپ را پایین بیاورید تا زمانی که در 6 اینچی سطح زمین قرار بگیرد. سر و شانه ها را به سمت بالا بکشید و پشت پای راست را با دست بگیرید، به آرامی پای راست را به سمت خود بکشید. پاها را جابه جا کنید و حرکت را تکرار کنید. این چرخه را به سرعت ده بار انجام دهید. ( مکث نکنید!)


حرکت5: کشش ران
پاها را به سمت بالا بکشید و دست ها را هم به حالت کشیده روی زمین در کنار بدن خود قرار دهید. کف دست باید روی زمین باشد. دم بگیرید و ماهیچه های اصلی خود را منقبض کنید.با بازدم ران را به سمت عضلات دنده بیاورید، باسن را از زمین بلند کنید و پاها را مستقیم به سمت بالا بکشید. در حالی که به آرامی پایین بر می گردید نفس را به داخل بکشید. این حرکت را ده بار تکرار کنید.

حرکت 6: چرخش بالاتنه
(الف) چهار زانو بنشینید و دست هایتان را در حالیکه سر انگشت ها یکدیگر را لمس می کنند رو به روی بدن بکشید. نفس را به داخل بکشید. (ب) شکم را قفل کنید و با بازدم به آرامی بالاتنه را 45 درجه به سمت راست بچرخانید. به وسط برگردید و حرکت را به سمت چپ تکرار کنید. این حرکت را ده بار انجام دهید.


12345678910
last