چطور همیشه سرحال باشیم؟!



شما یک روز بد داشته‌اید و دوستتان می‌گوید که لبخند بزنید. لبخندی با هم می‌زنید و ناگهان واقعاً حالتان بهتر می‌شود. دوستتان شاید نداند، اما توصیه‌اش حقیقتاً توسط علم ثابت شده است. در واقع، خیلی از باورهای روزانه‌مان که زندگی را بهتر می‌کند، توسط علم هم اثبات شده است.




خانه بانشاط ، اعتماد به نفس بالا

1. در آخر، فقط دوستان و خانواده اهمیت دارند
هیچ‌کسی که در بستر مرگ است، هرگز حسرت کار کردن بیشتر را نخورده است. تحقیقی که یک پرستار از انسان‌های در حال مرگ کرده، نشان می‌دهد که بیشتر حسرت آن‌ها، سپری نکردن زمان بیشتری با خانواده و دوستانشان بوده است. مطالعات زیادی نشان داده است که هرچه زمان بیشتری را با خانواده و دوستان خود بگذرانید، بیشتر خوشحال و راضی خواهید بود.
2. لبخند زدن برایتان خوب است
احتمالاً زمانی که کودک بوده‌اید، زیاد شنیده‌اید که به شما بگویند به‌جای اخم کردن، لبخند بزنید. تحقیقات صورت گرفته توسط محققین دانشگاه میشیگان نشان می‌دهد که لبخند زدن می‌تواند درد و رنجی که دارید را کاهش دهد و حالتان را بهتر کند. همچنین لبخند زدن باعث تقویت توجه و تمرکز و بهتر انجام دادن کارها می‌شود.
3. کمک کردن به دیگران، شما را سرحال می‌کند
همه ادیان و مذاهب، از اهمیت کمک کردن به دیگران صحبت کرده‌اند. مطالعات اخیری که توسط دانشگاه کارولینای شمالی انجام شده، نشان می‌دهد که خوشحالی و احساس رضایتی که از کمک کردن به دیگران ایجاد می‌شود، پادتن‌های بهتری را در بدن ایجاد می‌کند. حداقل تقریباً 100 ساعت در سال را باید به دیگران اختصاص دهید.
4. «آلوده کردن دست‌ها» با افسردگی می‌جنگد
این ضرب‌المثل قدیمی برای تشویق افراد به انجام دادن کارهایی بود که آن‌ها را ناخوشایند می‌دانستند؛ اما تحقیقات نشان می‌دهد که باکتری‌های موجود در خاک می‌تواند «سروتونین» بیشتری در مغز ایجاد کند و مانند یک داروی ضدافسردگی عمل کند. پس باغبانی با دستان خودتان را فراموش نکنید!

همه ادیان و مذاهب، از اهمیت کمک کردن به دیگران صحبت کرده‌اند. مطالعات اخیری که توسط دانشگاه کارولینای شمالی انجام شده، نشان می‌دهد که خوشحالی و احساس رضایتی که از کمک کردن به دیگران ایجاد می‌شود، پادتن‌های بهتری را در بدن ایجاد می‌کند.

5. در طبیعت، احساس شادی بیشتری می‌کنید
علم ثابت کرده است که شما در طبیعت و فضاهای بیرونی، احساس شادی بیشتری می‌کنید. همچنین رطوبت و سرعت باد هم در میزان شادی تأثیر دارد.
6. روابط اجتماعی به شکوفا شدن ما کمک می‌کندمطالعات اخیر دانشگاه کارولینای شمالی نشان می‌دهد افرادی که روابط اجتماعی بالایی دارند، احساس رضایت‌مندی بیشتری نسبت به دیگران دارند.
7. مدیتیشن، اضطراب را کاهش می‌دهد
دانشمندان دریافته‌اند که پس از 8 جلسه دوره مدیتیشن، مغز احساس سرزندگی بیشتری می‌کند. این کار می‌تواند به کاهش سطح استرس و اضطراب مغز کمک کند.

محبت داشتن به خود و دیگران می‌تواند به زندگی معنا ببخشد. مطالعات مشخص کرده‌اند افرادی که با دیگران با محبت رفتار می‌کنند و عشق بیشتری می‌ورزند، شادتر هستند و آگاهی و آرامش بیشتری دارند.
8. محبت، به زندگی معنا می‌بخشد
محبت داشتن به خود و دیگران می‌تواند به زندگی معنا ببخشد. مطالعات مشخص کرده‌اند افرادی که با دیگران با محبت رفتار می‌کنند و عشق بیشتری می‌ورزند، شادتر هستند و آگاهی و آرامش بیشتری دارند.
9. شکرگزاری، برایتان خوب است
احتمالاً بارها و بارها شنیده‌اید که «شکرگزار باشید» و حالا دانشمندان می‌گویند به زبان آوردن کلمه «متشکرم»، کمک می‌کند شما بیشتر زندگی کنید. مطالعات نشان می‌دهد که شکرگزاری می‌تواند سطح رضایت و شادمانی شما را افزایش دهد و جلوی افسردگی را بگیرد.
10. عشق، همه‌چیز است
شما به عشق نیاز دارید. محققین دانشگاه هاروارد، زندگی 268 نفر را در طول 75 سال پیگیری کردند تا بفهمند چه چیزی زندگی را با ارزش می‌کند. مشخص شد که بهترین و زیباترین زندگی‌ها در پی یافتن عشق و محبت صورت گرفته است.


[ بازدید : 336 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 11 فروردين 1394 ] [ 15:53 ] [ یحیی صدیقی ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]