درمان دیسک کمر با ورزش



قدم اول برای در درمان دیسک کمرباورزش تقویت عضله ورزش استاتیک می باشد که همه می توانند انجام دهند اما افرادی که کمردرد و خصوصا دیسک کمر دارند و یا دردهای سیاتیک با انتشار به پا دارند باید ورزش را زیر نظر پزشک متخصص آموزش ببینند چه بسا بعضی از ورزش ها مشکل سیاتیک و فتق را تشدید می کنند.

به کلیه بیماران تاکیدمی شودورزش باید در مرحله کاهش درد شروع شود. ورزش در زمانیکه درد زیاد دارید موجب تشدید علایم دیسک کمر می شود.کم نیستتد بیمارانی که در مرحله حاد دیسک کمر به استخر مراجعه می کنند و با تشدید درد به کلنیک ما مراجعه می کنند.

بعد از کاهش درد یکی از مهمترین ورزش های ایزومتریک در بیماران مبتلا به دیسک کمر ورزش تیلتینگ می باشد. ورزش تیلتینگ اولین ورزشی است که به بیماران توصیه میشود. شاید این ورزش را بتوان ورزش کلیدی در درمان وپیشگیری از دیسک کمر عنوان کرد. در این ورزش بیمار دراز می کشد و پاهای خود را جمع می کند و کمر خود را به پایین فشار می دهد و برای 10 ثانیه این ورزش را انجام می دهد.

ورزش دوم دیسک کمر ورزش کشش عضله پریفورمیس می باشد. در این ورزش در شرایطی که دراز کشیده اید ، پای خود را روی پای دیگر بیاندازید و در جهتی مطابق به شکل از لبه خارجی زانو لگن را بکشید که عضله پریفورمیس و محل خروج سیاتیک شما کشیده شود. این کشش را 15 ثانیه نگه دارید و 5 بار تکرار کنید. انجام صحیح این ورزش که ما در کیلنیک خودمان برای بیماران انجام می دهیم از مهمترین ورزش ها ی کنترل علایم دیسک کمر در پاها می باشد. اگر این ورزش کلیدی دیسک کمر را اشتباه انجام دهید درد شما تشدید می شود.

ورزش سوم دیسک کمر از جمله ورزش های سری مک کنزی می باشد. در شرایطی که روی شکم خوابیده اید و زیر آن بالش گذاشته اید، سر و گردن را مطابق شکل بالا بیاورید و 10 ثانیه نگه دارید. کمی صبر کنید اگر با این ورزش احساس آرامش در کمر یا پای خود داشتید 10 مرتبه دیگر این ورزش دیسک کمر را ادامه دهید.

ورزش چهارم دیسک کمر ، پای خود را مطابق شکل در شکم خود جمع کنید و هر طرف را 10 ثانیه بکشید و 10 مرتبه تکرار کنید. در این کشش محل اتصال کمر به لگن باید کشیده شود.

قدم بعد در ورزش های دیسک کمر ، ورزش‌های دینامیک و حرکتی می باشد که بیشترین تاثیر را در تقویت عضلات واطراف آن دارد و به این شیوه مانع کمردرد می شوند شامل شنا، راهپيمايي در سطوح غیر شیب دار و غیر ناهموار و دوچرخه ثابت دارای پشتی کمر می باشد .متذکر می شوم این ورزش‌ها باید بعد از ورزش های استاتیک که در بالا توضیح دادیم انجام شود و به این طریق عضلات اطراف دیسک کمر دوباره بازسازي شده و قوي باقی ‌بمانند.

آب درمانی و راه رفتن در اّب برای درمان دیسک کمردارای قوانینی است که اگر اجرا نشود ممکن است مشکل شما را تشدید کند. به طور مختصر تا زمانی که متخصص طب فیزیکی به شما اجازه نداده است شنا نکنید و بیش ار ا ساعت در استخر نباشید.


[ بازدید : 204 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ جمعه 17 فروردين 1397 ] [ 14:31 ] [ یحیی صدیقی ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]